zondag 28 oktober 2007

laatste stappen op Texel

Bij dit kleurrijke kaartenverkoophuisje start het avontuur.

Hier zet je je laatste stappen op Texel als je met de boot "de Vriendschap" van Sil Boon naar Vlieland wil varen. Deze grotendeels uit juthout opgebouwde steiger is het begin van een avontuurlijke tocht over zee, nog een gammele steiger, en een spannende rit in een grote omgebouwde truck over de enorme Vliehors,(waar ook tussendoor met F16's geschoten wordt). Dan verder klautert de truck door de duinen, naar het Posthuis op Vlieland.Vandaar kun je per fiets het eiland verkennen. s'Avonds vaart hij weer terug.Geen trip voor "WATJES". Vaart alleen in de zomer.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie foto's, ik heb deze tocht nog nooit gemaakt maar ik ben ook een watje natuurlijk.

Anoniem zei

Moet je zeker wel eens doen Dick.
Niet alleen de bootreis, maar vooral de tocht met de enorme truck, door het water, de Hors en de duinen is al een belevenis van formaat. Vlieland is verder lang geen Texel. Ik zal nog effe een foto van de truck posten.

Anoniem zei

De foto met de steiger erop vind ik erg mooi. Het lijkt echt alsof je zo het avontuur in duikt.

Anoniem zei

Hi Gerard,
Mooie foto van deze 'Juthouten loopbrug' en prachtig dat zee water eromheen....
?
Met de "vliehors?" Hoezo, wat is dat precies voor iets? "een truckboot?", Dat ken ik niet, je legt het summier uit en ik ben erg geinteresseerd!

? enne "Geen trip voor watjes?"
? Waarom niet?
? Verklaar je eens nader?